Parabolic film about the current situation in Spain, the action takes place in a religious college where students, fed up with the dictatorial regime, begin to perform acts of rebellion that grow until the chaos. Three of the leaders are expelled and a new Director renews the methods, giving the reason to the students and making democratic elections in the boarding school. All support the new Director, balance two students, who try to convince others that although it seems that everything has changed, in reality everything remains the same ...