Anka sends some photographs to a film production company, in order to escape from the environment that surrounds her. She falls in love with Romek and leaves with him having her first love experience. Upon returning home, she finds a notice from the production company and goes to Warsaw. Pawel, a friend of Romek, falls in love with a doctor, wife of the director of the House of Culture where he has started working. Pawel believes that the best solution is to deal with the matter honestly and talk to the husband. The doctor refuses to leave her husband. Pawel meets Anka in Warsaw.