Pier Paolo Pasolini
After the frustrated attempt to shoot an adaptation of the Oresteia of Aeschylus set in Africa with African actors, Pasolini decided to put together the scenes that he managed to record along with other documentary ones about the making of the film, including political and aesthetic comments.