The poet Federico García Lorca lives the last month of his existence from the moment when, at the outbreak of the Spanish Civil War, decides to return to Granada from Madrid, until his murder occurred in August 1936. When Federico's sister's husband is arrested, Federico takes shelter in the house of his friend Rosales. In spite of the attempts to save his life, the poet is shot in an olive grove of Viznar.