The Innocent of Luchino Visconti is a free adaptation of the novel of the same name by Gabriel D'Annunzio. It is a sombre and tormented story situated in the atmosphere of the splendid villas and the beauty of the hills of Tuscany, where the drizzle and mists of autum have not yet arrived. It is the sroty of a couple, Tullio and Giuliana, who have a strange but very modern relationship, in which each one is free. But they become accomplices in crime when Giuliana has a child by another man. They decide, then, to kill the recentrly-born child. And it is Tullio himself who leaves the baby exposed to the Christmas cold. In the novel, Tullio is a neurotic man who refuses to feel guilty. In Visconti's film, on the other hand, commits suicide.