Alejandra is separated and must face up to the world without knowing how. Neither the proposal of her mother to go and live with her, nor the advantages of the new situacion, defeat her desire to live alone, to not be dependant upon somebody. She thinks of working and looks for a job; in the search a fleeting relationship is born with a company sales manager. But, from that moment on she becomes a catalyst in the misfortunes of all the men that come into her life, touched by her position as a single woman. Deception and depression appear after every failure. She returns to her solitude, the need to love. And in this situation comes a new meeting with Gustavo, her husband.