Germany 1960. Hans Schnier, 30, profession: clown. He recognises in the post-war period the lying (smug) and tricking aspect of the Nazi period in the social morals he denies. He prefers to be a clown before a hypocrit. Mary, his wife, abandons him because Hans has decided that the child she is expecting will not receive a Catholic education. His life is full of bitterness. The happy clown croned with success degrades himself to the point of begging. He is sitting on the stairs of the station. He sees Mary, who has re-married, returning from her honeymoon. He sings accompanied by his guitar as he waits for the first alms to fall into his hat. Germany 19...?