Las Fuerzas Vivas is a comedy set in the years of the revolution and in a small village isolated from the world, communicated only by telegraph. According to the news received from the revolution, liberals and conservatives alternate in the command of the people. In the end conservatives convince their adversaries that they have converted to the revolution to continue in office.