Using archive material and employing a fragmented, polyphonic structure, the film presents a history of flamenco that links it to modernity, popular culture and politics. Through unexpected narratives and associations, and featuring figures from various eras and contexts, the film explores an impure flamenco that is in constant dialogue with the world, where tradition, mass culture, and the contemporary imagination coexist.