The programme will include New Narratives for New Imaginaries / Filmmakers Transforming the Narrative, a debate in which filmmakers will reflect on the possibility of creating new ways of looking, telling stories and representing themselves, questioning who has had—and who has—the right to imagine the world we live in.
Specialist in connecting Latin American projects with international markets. President of MIA (Women in the Animation Industry), where she promotes the visibility and access of women in Ibero-American animation. Director of Business Development and Production at Morgana Studios. More than 20 years of experience connecting co-production, market strategy and distribution across the Ibero-American and international audiovisual ecosystem, with productions selected for international festivals such as the Miami Film Festival and Annecy.
Born in Madrid in 1980 into a Roma family. She graduated from ECAM, specializing in criminology, psychology, forensic psychopathology, deviant behavior, criminalistics, criminal law, diversity, and social issues.
Screenwriter of the 2025 documentary Pendaripen, about the history of the Roma people in Spain, made with the collaboration of Televisión Española and Canal Sur.
In 2026, she premieres her debut feature film, La Noche de la Infancia, winner of the Grand Jury Prize at Visions du Réel. The documentary centres on her brother, bringing together a gangster past and a spiritual search against the backdrop of the uprooting and displacement experienced by the Chinese community in Spain.
Herminia Loh Moreno (Tetouan, 1993) is a Spanish-Moroccan musician, composer, producer, DJ and actress. Raised in Tetouan and now active within the Spanish arts scene, she develops her work through a multidisciplinary practice that brings together music, audiovisual production and performance.
In 2018, she began working professionally as a DJ, developing a distinctive identity rooted in dance music and global sounds.