The Gheorghius, a devout Romanian Norwegian couple, settle in a village in a remote fjord where they strike up a close relationship with their neighbours, the Halbergs. Their children bond despite the differences in their education. When the teenage Elia Gheorghiu turns up at school with bruises on her body, the community asks itself if the traditional education the children receive from their parents might have anything to do with it.