Non-fiction film about the life of the singer-songwriter and philosopher Chicho Sánchez Ferlosio, son of the phalangist writer Rafael Sánchez Mazas and brother of the author Rafael Sánchez Ferlosio. The film portrays the everyday existence and reflections of an unrepeatable songsmith, by then distanced from political and social life, and of the filming apparatus itself, with Fernando Trueba directing his second feature. An approach to the life of Chicho and his partner Rosa through his resistance songs.