Following the death of the official poet of the Francoist regime, Leopoldo Panero, his widow (Felicidad Blanc) and his three sons (Juan Luis, Leopoldo María and Michi) meet to remember his figure. Shot in the final stages of the Franco era, the film became an unwitting metaphor of a country that was starting to air its secrets and into an emblem of the Spanish Transition.