When Tafiti, a young meerkat, meets Bristles the bush pig, he knows they can't be friends. But when Bristles is attacked by an eagle, it's Tafiti who runs to his rescue. Tafiti's grandfather is bitten by a deadly venomous snake. Only a mythical blue flower found in the desert can save him.