An actor (Marcelo Subiotto) and a group of citizens are brought together incognito to make up a parallel jury who will deliberate a murder case simultaneous to the official jury. Two identical processes, one same defendant and contrasting verdicts reveal the justice system to be a collective, fragile and contested institution.