1980. Thousands of women surround the Pentagon. They protest, weep, weave, create. They awaken another form of power and invent a new form of action. With Love and Rage is a political and musical incantation that brings this uprising back to life. The film weaves together archives, stories, voices, and songs, allowing a collective political voice - and the personal stories that make it up - to emerge.