A man jailed for murder is freed by members of the clan of a highly-respected Sicilian gangster. Together they plan to hijack a plane travelling to New York carrying precious gems, while the police rush to apprehend them. Adaptation of a novel by André Le Breton conceived as a major international production. It reunites the big three polar actors: Delon, Gabin and Ventura.