The second film directed by Giovanni, based on Scottish writer John Carrick's novel The Vulture, stars a hitman (Lino Ventura) hired by a group of revolutionaries to kill a Latin American president. Ruthless, unbending, and deeply cynical, the killer, known as "Le Rapace", will participate in this coup d'état without realising its immediate consequences.