Germany, 2022: After years apart, Ukrainian brothers Arkadi and Igor reunite to mourn their deceased mother. Their father Grisha, a complacent patriarch, insists on grieving according to Jewish tradition, although none of the other family members know how to perform a shiva properly. When Russia begins its full-scale invasion against Ukraine, the family is turned upside down, and the brothers confront their relationship with their homeland. A film about everyday life in a state of emergency and the sense of responsibility toward one's own country and family.