The "First Meeting of ACCIÓN, Spanish Film Directors" brings filmmakers together to discuss major challenges in the global audiovisual industry. Sessions will address creative freedom in film directing, the role of directors and producers in realizing their projects and maintaining artistic independence, directors' contributions to new formats and series, and copyright protection and artificial intelligence regulation. The meeting will also reflect on European cultural diversity and the need to protect independent production as the foundation of European cinema. Through roundtable discussions with renowned filmmakers and moderators, we will share experiences, strategies, and proposals to ensure that filmmakers' vision and creativity remain at the heart of their work.