Over the years, in her own words, Almudena Grandes describes her way of seeing the world, of understanding life and writing. But Almudena is no longer with us. The aim of this film is to keep her memory alive. To celebrate her life and her work, without forgetting the painful void left by her death. Luis García Montero, her husband, ventures into that void and, in doing so, completes the intimate portrait of a writer who knew, like few others, knew how to tell us the story of our own lives.