María works with her brother Ángel in a family business, the industrial mill in the town she left years back. She, completely disconnected from everything, works methodically in order to get by, while Ángel's friends are delighted to see María return, relishing her failed life. When Ángel hires Miquel, he and María strike up a mutual admiration. The presence of this outsider sparks fear; not only has Miquel spent time in prison, but he also has a mystical side that gives him sway over the others.