Set in a Valencian village against the backdrop of the post-War period, Ana and her family struggle to get by; the Civil War has left them all deeply wounded, and especially her brother-in-law, Antonio. Ana tries to cure that wound on the basis of stews, secrets and silences, but when Antonio moves in with his new wife, Isabel, Ana's care and attention will mean little or nothing to her: sacrifice doesn't always pay.