The bests revenges are served cold. Jean-Jacques returns to his hometown of Lyon, where 20 years earlier he had survived a murder attempt by one of his friends, a bourgeois who disapproved of his marriage to his sister. Jean-Jacques finds him, seduces Geneviève again, but cruelly abandons her and throws his friend's son into the arms of an unstable prima ballerina, nearly pushing him to suicide.