Domingo lives for gambling. He takes bets at rowing boat races, pelota courts and the squares where all sorts of competitions are held. But it’s also an obsession that pushes him to take risks, always in cahoots with his cowardly and cynical sidekick, Kornelio. The loneliness of his wife Marcelina reveals the other side of a tale where tragedy could strike at any time.