It’s 8 in the morning one summer in the early 70s. Ion, an ETA activist, runs for his life through San Sebastian’s Old Town with the police hot on his heels. The city is coming to life, and people are going about their usual routine. As he runs, Ion looks back at the story of his life. His memories of school, where he was forced to renounce his identity, alternate with the look in his father’s eyes and the figure of Madeleine.