Coming across a body on his way to work in a remote mining town, Lázaro is regarded with suspicion by the members of his community, and even of his own family. When lung disease forces him to take time off from the mine, doubts regarding his true state of health intensify, stoking rumours about his potential involvement in the crime. Lázaro finds comfort in his aunt, only a few years older than himself and with whom he develops an increasingly more ambiguous relationship.