In 2009, a man and two accomplices try to evict members of the Indigenous community of Chuschagasta, in northern Argentina. Claiming ownership of the land and armed with guns, they kill the community's leader, Javier Chocobar. The murder is caught on video. It takes nine years of protests before court proceedings are finally opened in 2018. During all this time, the killers remain free.