The wood is dead, but resuscitates in the charcoal kiln. It takes a breath, steam, a strong smell, inhales deeply. It is the spirit about to disappear, and come back to life as flavour and smoke. Charcoal, our forebears' way of life, offers us the chance to work together with the mountain.