In the deep South at the turn of the 20th century, the calculating and heartless Regina Giddens takes on her brothers in a fight-to-the-death bid to get her hands on the family inheritance. Her plans have no place for feelings, not even towards her husband, an honest man who comes home after a serious illness. Amidst the asphyxiating atmosphere created by his wife’s boundless ambition, the only human warmth he can find lies in his daughter’s love.