Madrilgo mendebaldean. Hor gertatu zen Espainiako Gerra Zibileko gudu odoltsu eta hilgarrienetako bat. Nerabe talde bat egun izugarri horietan borrokan aritu ziren soldaduen testigantzak ikertzen, errezitatzen eta eztabaidatzen ari da; beteranoen eta hildakoen bizipenak bere egiten dituzte. Bien bitartean, pelikulak bere begiradaren bidez mamitu, moldatu eta eraikitzen du: elkarrizketara irekitzen den eta eskola eta memoria historikoa kritikoki berrikusten dituen belaunaldi berri baten begirada baten medioz.