MATER, zurezko azken atunontzia Euskadin, itsasontzi-museo ekoaktibo gisa berpiztu da. Pasaiako portutik, haren tripulazioak ingurumen-hezkuntzarako eta itsas hondakinen bilketarako proiektuak garatzen ditu, gizartea itsasoaren eta naturaren defentsan inplikaraziz.