Espainia askatasunean 50 urte ospatzeko Komisarioarekin elkarlanean antolatuta, solasaldi hau “Gazteak, zinema, memoria eta demokrazia” zikloko jardueren baitan kokatzen da.
Nola kontatu du zinemak frankismoaren diktadura? Nola eragin dute fikziozko film luzeek eta dokumentalek gure frankismoaren irudian? Solasaldi honek film historikoei buruz hitz egiten du, bai, baina egungo ikuspegitik: gizarte espainiarrak bere iragana nola irudikatu eta kudeatu duen zinemaren bidez aztertzea du helburu, eta nola egiten jarraitzen dugun gaur egun.
Eztabaidak aztertuko du nola zentsurak, propagandak eta politika kulturalek baldintzatu zituzten diskurtso audiobisualak, baita zenbait zinemagilek diktadurak ezarritako balioak zalantzan jartzeko erabili zituzten estrategia estetiko eta narratiboak ere, zeharka edo modu esplizituan. Halaber, frankismoaren memoria zinematografikoa aztertuko du Frankoren heriotzaren ondoren, eta diktadurari buruzko diskurtso zinematografikoek azken hamarkadetan izan duten bilakaera.
Saioa Carmina Gustránek, efemeridearen komisarioak, moderatuko du, eta bertan izango dira Valeria Camporesi, Espainiako Filmotekako zuzendaria eta zinema-historialari ospetsua; Santiago de Pablo, Euskal Herriko Unibertsitateko Historia Garaikideko katedraduna eta zinemaren eta historiaren arteko harremanetan aditua; eta Nicolás Sesma, irakasle eta historialaria, Ni una, ni grande, ni libre lanaren egilea, frankismoaren diktaduraren kontakizuna, erreferentzia zinematografiko ugari jasotzen dituena.
Bere ikerketa-lerro nagusiak hauek dira: kultura nazionala eta ikus-entzunezkoak; zinemaren eta historiaren arteko harremanak, zinemaren eta kultura bisualaren arteko loturak; eta Europako zinemaren historiaren alderdi transnazionalak.