In a kind of philosophical dialogue, Doctor Augustin Masset and renowned writer Fabrice Toussaint discuss life and death... A whirlwind of encounters in which the doctor is the guide and the writer, his passenger, led to confront his own fears and anxieties... A poetic ballet, where each patient is a tome of emotions, laughter and tears... A journey to the throbbing heart of our lives.