In this Conversation organised in collaboration with BIME, Antón Álvarez (C. Tangana), who opens the New Directors section with his debut film La guitarra flamenca de Yerai Cortés, will talk with Harto Rodríguez and Yerai Cortés, co-authors of the music in the film, about the influence of music on cinema and vice versa, as well as the creative process for the creation of the whole sound and music universe in the film.
Yerai Cortés (Alicante, 1995) belongs to that new generation of artists who are taking flamenco to unknown and exciting territories. Despite his youth, he already has a vast career that has led him to collaborate with artists from the most diverse genres: from renovators and transgressors of flamenco, to musicians from different latitudes such as Judeline, Ralphie Choo or C. Tangana, whom he has accompanied on his now legendary tour Sin cantar ni afinar. With a proposal that looks to tradition and the future alike, Yerai Cortés arrives, always accompanied by his guitar, to disprove all the clichés surrounding flamenco and redefine its frontiers.
Javier ‘Harto’ Rodríguez is a musician, producer and sound engineer originally from Alcorcón (Madrid), with an extensive background in a wide variety of musical genres. Winner of a Latin Grammy for his work on the engineering of C.Tangana's El Madrileño, he has worked, both in the studio and live, with artists as diverse as Kase.O, Kiko Veneno, Sidonie, Rels B and C.Tangana himself.