After going through a break up, Rose moves in with her older brother Sam to his tiny flat in Berlin. The siblings share a close bond. One day, Rose learns of rape allegations against Sam. At first, she is unable to see her brother as a possible perpetrator. When she finally understands that the accusations are true, she is caught in a loyalty conflict, torn between her role as a sister and her identity as a woman. In the end, she must find a way to deal with Sam's guilt and its consequences. Blue Marks (WT) is a story about independence, belonging, and the intersection of the political and the personal.