Mercedes (65) is an upper-middle-class woman who officiates in the church as Minister of the Holy Communion in a town where conversions to Evangelism are changing deeply rooted customs and rituals. When her landlord dies, Mercedes is forced to stay with Cecilia (43), the dead man's girlfriend, in her home deep in the mountains of Córdoba. The arrival of Brenda (30), the late man's unrecognised daughter, will upset the lives of both women. Between Catholicism in crisis, Mercedes' renewed faith and family secrets, The Two Landscapes explores the social and religious tensions of a contemporary Argentine town.