Laura Carreira is a Portuguese filmmaker who, after successfully releasing several short films such as Red Hill (2019), nominated for Best Short Film at the BAFTA Scotland Awards and The Shift (2020), which competed at the Venice Festival, presents her feature film debut in the Official Selection of the San Sebastian Festival, On Falling. This film talk will seek to learn first-hand about the process of making the film, as well as the possibilities that cinema has to promote change, shake consciences and foster stories that can change the way society responds to crises.
Laura Carreira (Porto, Portugal. 1994) directed, in 2019, her first short film, Red Hill, winner of the New Visions Award at the Edinburgh Festival and short film nominee at the BAFTA Scotland Awards. The second, The Shift (2020), premiered in the Orizzonti section at the Venice Festival, won the New Talent Award at IndieLisboa and was nominated for the London Critics' Circle Film Awards. On Falling is her debut feature film.