The Americano's gang tries to recoup 300,000 dollars that have mysteriously vanished. Everyone suspects Ugo Piazza, sentenced to several years in jail. On his release, the Americano's right-hand man is waiting to find out where the money is. The best Italian thriller of all times in the effusive words of Quentin Tarantino.