L'île rouge / Red Island is set in Madagascar in the early 1970s, on one of the last air bases of the French army, where military families live the last throes of colonialism. Influenced by his reading of the intrepid comic book heroine Fantômette, ten-year-old Thomas sweeps with a curious glance what surrounds him, while the world gradually opens up to a different reality.