Switzerland. End of the last century. The asylum where Aloïse finished her life is now the showpiece for this sensitive and misunderstood woman's works. This beautifully shot and finely directed film raises the question: how could such a seemingly sane and talented spirit have been hoarded away for forty long years in a madman's trap? Based on a true story.