Literary genius Samuel Beckett lived a life of many parts: Parisian bon vivant, WWII Resistance fighter, Nobel Prize-winning playwright, philandering husband, recluse. But despite all the adulation that came his, way he was a man acutely aware of his own failings. Titled after Beckett's famous ethos "Dance first, think later," the film is a sweeping account of the life of this 20th-century icon.