A group of girls meet at a country house for a week in summer to rehearse a play. During their time together, they exchange their knowledge of friendship, acting, love, orphanhood and death; with the secret hope that sharing will make them better people. Las chicas están bien (The Girls Are Alright) is a summer tale with princesses, horses, toads, a fire, a fiesta, a river, myriad letters, and even a scatterbrained prince.