Like many others, Ander suspects that what his father really suffered in that police station was torture. Seeking to clarify his suspicions, he will discover the Project of investigation into torture and abuse in the Basque Country between 1960-2014 drafted by the Basque Country as part of the Peace and Coexistence Plan. Appalled by the results published in the investigation, he meets the doctors, psychologists, psychiatrists and lawyers who participated in the project, who will introduce him to concepts such as "psychological torture", the "Istanbul Protocol" and "statistical approximation" and will show him the reality of torture in the global north.