Mikel has decided to change his life and accepts a distant relative's invitation to travel to Argentina and settle there. However, it's not long before he realises that his uncle Chelo is nothing more than an affable gambler and drinker who has nothing to offer him. As if that wasn't bad enough, things become even more complicated when Chelo's mother Amuma Dolores awakens from a lethargy of ten years on hearing Mikel sing a lullaby in Basque and mistaking him for her brother Juanito, Mikel's grandfather. From then on, the whole village sets about making Dolores believe that she is still in her native Bermeo of the 50s. Mikel will have nothing better to do than act as peacemaker between Dolores' squabbling children, Chelo and Begoña, with the help and complicity of Inés, the eternally cheerful carer of Amuma Dolores.