An actress and a filmmaker rehearse a movie script. The screenplay includes excerpts from the diary written by María Dolores González Katarain, Yoyes, during her exile in Mexico between 1980 and 1985, after having left ETA. As the script progresses, hints and references to other women appear amongst Yoyes’s words: Ulrike Meinhof, Simone de Beauvoir, Rocío Díazescobar, Alexandra Kollontai, Tina Modotti. Meanwhile, outside it grows darker.