Eliu, a country boy, is incarcerated in an experimental young offenders institution, deep in the heart of the Colombian tropical forest, for a crime he committed with his friend El Mono. Every day, the teenagers perform hard manual labour and endure intense group therapy, under the menacing gaze of the camp guard Godoy. One day, El Mono is transferred to the same centre, and with him comes the past that Eliu is trying to escape.