Todd Phillips directs, co-writes and produces Joker, his personal take on the infamous DC comics villain, a story encompassing the more traditional mythology of the character, but addressed from a totally original angle. For the filmmaker, the character of Arthur Fleck, masterfully embodied by Joaquin Phoenix is, above all else, a man who struggles to find his place in Gotham’s fractured society.