Nobody's waiting for Amador on his release from jail after serving time for having caused a fire. He returns home to an isolated hamlet in the mountains of Lugo, where he will once again live with his mother, Benedict, his dog Luna and their three cows. Their lives pass to the pace of nature, until everything changes when a violent fire razes the area to the ground.