Sarah is a French astronaut training at the European Space Agency in Cologne. She is the only woman in the arduous program. She lives alone with Stella, her seven-year-old daughter. Sarah feels guilty about not being able to spend more time with her child. Her love is overpowering, unsettling. When Sarah is chosen to join the crew of a year-long space mission called Proxima, it creates chaos in the mother-daughter relationship.